Κάθε διεθνής συμφωνία για περιορισμό της χρήσης πυρηνικής ενέργειας αποτελεί θετικό βήμα για έναν ασφαλέστερο με οικολογικό πρόσημο κόσμο.
Η συμφωνία με το Ιράν ανοίγει νέους ορίζοντες υπό τον όρο της τήρησής της. Oι άοκνες διαπραγματεύσεις σε μια
τόσο εύφλεκτη γεωπολιτικά περιφέρεια, όσο η Μέση Ανατολή, συνιστούν για τις χώρες της περιοχής τον μοναδικό οδικό χάρτη για δημοκρατία και δίκαιη ειρήνη.
Η βία κατά των γυναικών, σωματική, ψυχολογική, λεκτική συνιστά την ακραία έκφραση κυριαρχίας ανάμεσα στα φύλα και εξελίσσεται σε κοινωνικό πρόβλημα. Τα στοιχεία εξακολουθούν να είναι απογοητευτικά, 1 στις 4 ελληνίδες είναι θύμα έμφυλης βίας, παρά το γεγονός ότι το νομικό πλαίσιο είναι επαρκές. Αποδεικνύεται όμως ότι δεν είναι αρκετό για να εξαλείψει αυτή την ακραία μορφή ανισότητας, αφού χρειάζεται να σπάσουν στερεότυπες αντιλήψεις και φόβοι.
Είναι ανάγκη να επενδύσουμε στην ευαισθητοποίηση των πολιτών, ανδρών και γυναικών, στην εκπαίδευση, στη στήριξη των θυμάτων σε συνεργασία με όλους τους θεσμικούς φορείς, σε πρωτοβουλίες που θα ενθαρρύνουν τις γυναίκες- θύματα βίας να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της σιωπής και της ανοχής. Καμιά βία κατά των γυναικών δεν είναι ανεκτή.
*Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Δίκτυο Ευρωπαίων βουλευτών κατά της βίας στις γυναίκες και μέλος της Επιτροπής Ισότητας, Μειονοτήτων και κατά των Διακρίσεων της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Συζητήθηκε την Πέμπτη (24 Οκτωβρίου) στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού Β' Πειραιά της ΔΗΜΑΡ Μαρίας Γιαννακάκη σχετικά με τις φορολογικές απαλλαγές εισοδηματικών κατηγοριών.
Η επίκαιρη ερώτηση αφορούσε σε καθεστώτα ειδικής φορολόγησης βάσει των οποίων ένα σημαντικό κομμάτι εσόδων απαλλάσσεται φορολογίας δημιουργώντας εισοδηματική ανισότητα με επιζήμιες επιπτώσεις τόσο σε επίπεδο ισονομίας, όσο και σε δημοσιονομικό επίπεδο.
Συγκεκριμένα για ειδικές κατηγορίες όπως οι Βουλευτές και οι Δικαστές, όπως προκύπτει από το ισχύον νομικό πλαίσιο το αφορολόγητο εισόδημα υπερβαίνει ακόμα και το 50% του ακαθάριστου εισοδήματος. Για τους Βουλευτές, όπως προκύπτει από τις αναρτημένες δηλώσεις πόθεν έσχες του 2011 στον διαδικτυακό ιστότοπο της Βουλής, το φορολογητέο εισόδημα κυμαίνεται μεταξύ 18.000 και 30.000 ευρώ, ενώ το αφορολόγητο κατά μέσο όρο αντιστοιχεί στις 65.000 ευρώ. Επιπλέον παρέχονται επιδόματα οργάνωσης γραφείου, οικογενειακής παροχής, ταχυδρομικών τελών και κίνησης, και αμοιβές για συμμετοχή στις κοινοβουλευτικές επιτροπές, τα οποία δεν εμφανίζονται στα εκκαθαριστικά.
Βάσει του άρθρου 5 παράγραφος 1 του Ζ' Ψηφίσματος του Συντάγματος του 1975 και όπως αυτό έχει τροποποιηθεί και ισχύει, από τη βουλευτική αποζημίωση αφαιρείται ποσό ίσο με το 25% του ακαθάριστου ποσού της ως τεκμαρτό ποσό για την κάλυψη των δαπανών μίσθωσης πολιτικών γραφείων και λοιπών δαπανών άσκησης του λειτουργήματος. Επομένως, υπάρχει υπερβάλλουσα πρόβλεψη απαλλαγών για δαπάνες άσκησης του λειτουργήματος, ενώ η προαναφερθείσα διαφορά μεταξύ φορολογητέας και αφορολόγητης βουλευτικής αποζημίωσης δεν δικαιολογείται νομικά. Επιπροσθέτως, βάσει του ν.3842/2010 το ίδιο φορολογικό καθεστώς ισχύει και για τους Δικαστές.
Ο κ. Υπουργός ερωτήθηκε βάσει ποιου νομοθετικού πλαισίου προκύπτει η ανωτέρω διαφορά, ποιο είναι το δημοσιονομικό κόστος που προκύπτει από τις φορολογικές αυτές απαλλαγές, εξαιρώντας αυτές που είναι απόρροια κοινωνικής πολιτικής και πόσες και ποιες είναι οι εισοδηματικές κατηγορίες για τις οποίες ισχύει παρόμοιο με αυτό των Βουλευτών φορολογικό καθεστώς.
Κατά την διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια η κα. Γιαννακάκη χαρακτήρισε προκλητικό τον χαρακτήρα των ανωτέρω ρυθμίσεων ο οποίος δημιουργεί δικαιολογημένο αίσθημα αδικίας και απειλεί την κοινωνική συνοχή, δεδομένης της ισχύουσας βαριάς φορολόγησης του συνόλου των πολιτών, και εισοδηματική ανισότητα. Επίσης ανέφερε ότι το καθεστώς μη φορολόγησης συνοδεύεται και από ένα δαιδαλώδες νομοθετικό πλαίσιο, γεγονός που παραπέμπει σε προσπάθεια συγκάλυψης του προκλητικού αυτού φορολογικού καθεστώτος.
Ο κ. Γιώργος Μαυραγάνης δεν ανέφερε απολύτως τίποτε σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα. Υποστήριξε ότι βάσει νομοθετικών πρωτοβουλιών υπάρχει μια μείωση των απαλλαγών σε κατηγορίες όπως αυτές των αγροτών και των ναυτικών, με αναπτυξιακό πρόσημο και με προκλητικό τρόπο απέφυγε να μην σχολιάσει την ουσία του ερωτήματος, αφήνοντας έκθετη την Κυβέρνηση για έλλειψη πρωτοβουλίας αναφορικά με την άρση του άδικου αυτού φορολογικού καθεστώτος.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ κ.κ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Θέμα: Κίνδυνος απέλασης μετανάστη που βασανίστηκε
Τον Νοέμβριο του 2012, ο Αιγύπτιος μετανάστης Γουαλίντ Ταλέμπ, κατήγγειλε τον βασανισμό του από τους εργοδότες του, ιδιοκτήτες ενός φούρνου στη Σαλαμίνα. Σύμφωνα με την καταγγελία του μετανάστη ο ιδιοκτήτης του φούρνου μαζί με τον συνεργό του, έδεσαν τον Ταλέμπ με μία μακριά μεταλλική αλυσίδα γύρω από τον λαιμό και τον οδήγησαν σ' έναν στάβλο. Εκεί τον έδεσαν σε μία καρέκλα, έσφιξαν την θηλιά και τον γρονθοκοπούσαν έως ότου ο Ταλέμπ λιποθύμησε. Το μαρτύριο του μετανάστη έληξε 18 ώρες αργότερα όταν ο ίδιος κατόρθωσε να δραπετεύσει.
Ωστόσο η εξέλιξη της υπόθεσης αυτής εξέθεσε τη ελληνική διοίκηση και τον τρόπο λειτουργίας του ελληνικού κράτους. Ο Ταλέμπ, μετά τις καταγγελίες του συνελήφθη καθώς δεν είχε τα απαραίτητα έγγραφα παραμονής στην Ελλάδα και αποφασίστηκε η απέλαση του με αποτέλεσμα να μη μπορεί να καταθέσει στη δίκη που εκρεμμεί εις βάρος των βασανιστών του. Στον απόηχο των αντιδράσεων, της Αιγυπτιακής κοινότητας και της Πρεσβείας της Αιγύπτου το υπουργείο Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη ανέστειλε την απέλαση του Ταλέμπ για «ανθρωπιστικούς λόγους», χωρίς όμως να αποσαφηνιστεί το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα έχει το δικαίωμα να παραμείνει στην Ελλάδα.
Ερωτώνται οι Υπουργοί:
Υπάρχει πρόβλεψη για την αναστολή απέλασης του Γουαλίντ Ταλέμπ, ενόψει της δίκης των ανθρώπων που κατηγορεί για τους βασανισμούς που υπέστη;
Προτίθενται να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να δοθεί προσωρινή άδεια παραμονής στον Ταλέμπ για να μη ζει με τον κίνδυνο της απέλασης μέχρι την δίκη των κατηγορούμενων;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Νίκος Τσούκαλης
Μαρία Γιαννακάκη
Απάντηση Υπουργείου Εσωτερικών
Απάντηση Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
Απάντηση Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων