Βουλή

Ομιλία στην Ολομέλεια, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας "Ίδρυση παρατηρητηρίου άνοιας, βελτίωση περιγεννητικής φροντίδας και ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδ. Υπ. Υγείας"

Κυρίες και κύριοι, όπως είπε και η ειδική αγορήτριά μας, πρόκειται να ψηφίσουμε το νομοσχέδιο επί της αρχής και θεωρούμε ότι κινείται σε θετική κατεύθυνση. Όμως, είναι ένα ακόμη νομοθέτημα, που έχει όλες τις παθογένειες των νομοθετημάτων που έρχονται εδώ προς ψήφιση στην τρέχουσα κοινοβουλευτική περίοδο.
Δεν θα αναφερθώ πάλι στο πλήθος των τροπολογιών, οι οποίες είναι άσχετες με τον κορμό του νομοθετήματος. Θα μιλήσω για τον αποσπασματικό και διορθωτικό τρόπο, με τον οποίο έρχεται να λύσει ή να βελτιώσει κάποιες παθογένειες και δεν διέπεται από κανέναν στρατηγικό σχεδιασμό, που έχει τόσο ανάγκη η υγεία στην Ελλάδα.
Όσον αφορά στην προγεννητική φροντίδα, εμείς φυσικά και είμαστε θετικοί με τις παρούσες ρυθμίσεις. Από δω και πέρα, όμως, νομίζω ότι πρέπει κάποια στιγμή και η ελληνική κοινωνία να πάψει να είναι υποκριτική και να αντιμετωπίσει το ζήτημα των παράνομων αμβλώσεων, όπου στην Ελλάδα έχουν πάρει τη μορφή μάστιγας, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που έχει για την υγεία της κυοφορούσας και ειδικά όταν η άμβλωση στην Ελλάδα για κάποια χρονικά διαστήματα γινόταν και μέσω αντισύλληψης, μέσα βεβαίως από μια εξαιρετικά στρεβλή νοοτροπία.
Όσον αφορά στον μητρικό θηλασμό, είναι σαφώς μια πολύ θετική ρύθμιση και είμαστε υπέρ των Μονάδων Θηλασμού. Ωστόσο, εδώ πρέπει να αντιμετωπίσουμε τα εξής ζητήματα:
Το πρώτο ζήτημα είναι ότι οι Μονάδες Θηλασμού δεν αρκούν από μόνες τους. Πρέπει να γίνει μια τέτοια εκστρατεία ενημέρωσης, προκειμένου να μπει στο αξιακό σύστημα της ελληνικής οικογένειας ο θηλασμός για την ψυχική και σωματική υγεία τόσο της μητέρας όσο και του παιδιού.
Εδώ όμως το ζήτημα είναι το εξής: Πώς μπορούμε πραγματικά να προωθήσουμε το θηλασμό, όταν τα χρονικά όρια επιστροφής της μητέρας στην εργασία της είναι τόσο ασφυκτικά και εάν όχι για το δημόσιο τομέα, όπου εκεί υπάρχει κάποια πρόνοια, όσο για τον ιδιωτικό τομέα; Εάν, λοιπόν, αυτά τα ζητήματα δεν αντιμετωπιστούν εν συνόλω νομίζω ότι ματαιοπονούμε.
Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων φαρμακείων, έχουμε την εξής επιφύλαξη, μήπως δηλαδή οδηγηθούμε σε καταστάσεις υπερκατανάλωσης, οι οποίες εξάλλου υπήρξαν και παραμένουν σε έναν βαθμό στην Ελλάδα, όπως και η αντιμετώπιση του Έλληνα ασθενούς απέναντι στο φάρμακο.
Βέβαια, έχει περιοριστεί η υπερκατανάλωση, αλλά δυστυχώς δεν έχει περιοριστεί γιατί έχει αλλάξει η φιλοσοφία του Έλληνα απέναντι στο φάρμακο, αλλά λόγω της οικονομικής κρίσης. Εδώ, ως βέλτιστο παράδειγμα έχω να αναφέρω αυτό που συμβαίνει στη Σκανδιναβία, όπου οι γιατροί δεν συνταγογραφούν φάρμακο, αλλά συνταγογραφούν κάθε φορά πολύ συγκεκριμένη ποσότητα, όση θεωρούν ότι χρειάζεται ο ασθενής προκειμένου να αντιμετωπίσει την ασθένειά του. Κάθε φορά δε, μετά από επανεξέταση, υπάρχει και χορήγηση ή παύση της χορήγησης του φαρμάκου.
Το ζήτημα του φαρμάκου για τη Δημοκρατική Αριστερά, όπως έχουμε πάρα πολλές φορές, είναι πολύ σημαντικό. Γι' αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί με θεσμικές παρεμβάσεις πολύ σοβαρές, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα και όχι με οριζόντιες περικοπές. Γενικά, τα ζητήματα της υγείας δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με μια λογική κόστους και τιμής.
Σε ό,τι αφορά στη συνταγογράφηση της δραστικής ουσίας, ναι, είμαστε θετικοί. Ωστόσο, εδώ ελλοχεύει ένας άλλος κίνδυνος: ότι θα περάσει το ζήτημα της κατευθυνόμενης συνταγογράφησης από τον γιατρό στον φαρμακοποιό και φαντάζομαι ότι δεν είναι αυτός ο στόχος του Υπουργείου. Και φυσικά, δεν μπορεί η τιμή και γενικότερα το κόστος, όπως είπα προηγουμένως, να είναι το μοναδικό κριτήριο.
Επίσης, το ζήτημα της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας είναι σοβαρό. Σαφώς πρέπει να αντιμετωπιστεί με κοινωνικούς όρους το τι είναι συμφέρον για το κοινωνικό σύνολο και τον ασθενή. Όμως, πρέπει να δούμε πραγματικά πώς μπορεί να προστατευτεί η εγχώρια φαρμακοβιομηχανία με κοινωνικούς και ιατρικούς όρους έναντι του ξένου ανταγωνισμού.
Σχετικά με το άρθρο 6 και τους νοσοκομειακούς φαρμακοποιούς, είναι μια θετική ρύθμιση, γιατί αυτοί είναι ελάχιστοι και πολύ χρήσιμοι για τις νοσοκομειακές μονάδες.

Όσον αφορά την έναρξη ειδικότητας κατόπιν υπηρεσίας στην ύπαιθρο, παρόλο που εδώ υπάρχει ο κίνδυνος να χρησιμοποιηθεί ως εφαλτήριο και ως έναυσμα για να πραγματοποιείται η ειδικότητα στο εξωτερικό, είναι τέτοιες οι ανάγκες οι ανάγκες σε ιατρικό προσωπικό στην ύπαιθρο που δεν μπορούμε παρά να το θεωρήσουμε θετικό.
Όσον αφορά τον νοσηλευτικό κλάδο, όπως είπε και η ειδική αγορήτριά μας κυρία Ρεπούση στην αρμόδια Επιτροπή, σαφώς θα φέρει τους αποφοίτους ΤΕΙ σε μία δύσκολη θέση, γιατί ενώ θα ασκούν ακριβώς τα ίδια καθήκοντα, θα έχουν περιορισμένες δυνατότητες επαγγελματικής ανέλιξης. Όμως και αυτό μπορεί να περιοριστεί με μία σειρά από μέτρα, όπως θα είναι μία εξειδίκευση που θα κάνουν, μία περαιτέρω επιμόρφωση που θα λαμβάνουν από ανώτατα πανεπιστημιακά ιδρύματα, προκειμένου να μπορούν να ανταγωνιστούν και να εξισωθούν θεσμικά με τους συναδέλφους τους.
Επιτρέψτε μου τώρα στον ελάχιστο χρόνο που μου μένει να επικεντρωθώ σε δύο τροπολογίες που έχει καταθέσει η Δημοκρατική Αριστερά.
Η μία αφορά στα κέντρα πρόληψης εξαρτήσεων, όπου εδώ υπάρχει το εξής θέμα: Με τον ν. 4264/2014 εξασφαλίζεται μεν η χρηματοδότηση αυτών των κέντρων, όμως απαιτείται μια αποσαφήνιση του γενικότερου χρηματοδοτικού πλαισίου, αλλά και του τι ισχύει με τους εργαζόμενους σε αυτά τα κέντρα. Ειδικά αν πρόκειται για ένα καθεστώς Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων που διέπεται από το αστικό δίκαιο, κινδυνεύουμε να έχουμε το εξής παράδοξο: λόγω εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων από τις 16 Μαΐου του τρέχοντος έτους, αυτοί οι άνθρωποι να βρεθούν στην κατάσταση να επαιτούν χρήματα τα οποία έχουν λάβει μέχρι τώρα.
Με αυτήν λοιπόν την τροπολογία και με γνώμονα την ίση μεταχείριση και την ασφάλεια δικαίου που πρέπει να υπάρχει, θέλουμε, επιθυμούμε και νομίζουμε ότι είναι σωστό και πρέπει να το δεχθείτε να απαλλαχθούν από υποχρέωση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.
Τελειώνω με μία τροπολογία που έχει να κάνει με την πληρωμή δαπανών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου προς ΚΟΙΝΣΕΠ και ΚΥΣΠΕ που αφορούν την ένταξη και την κοινωνική φροντίδα ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Και αυτή, η οποία είναι προς όφελος της ένταξης των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και της κοινωνικής φροντίδας, ζητάμε να την κάνετε δεκτή.

 

vlcsnap-2014-12-22-15h13m34s108

Copyright © 2012. www.mariayannakaki.gr | Όλα τα νέα σήμερα newspolis.gr | Designed by Shape5.com

Η επίσημη ιστοσελίδα της Μαρίας Γιαννακάκη | υποψηφιοι, Αττική, περιφέρεια, Παρέμβαση, για την Αττική, Β' Πειραιά, Κορυδαλλός, Κερατσίνι, Νίκαια, Δραπετσώνα, Αγ. Ιωάννης, Ρέντης, Πέραμα, Πειραιάς, Ανθρώπινα, δικαιώματα, LGBT, ισότητα, Εξωτερική, πολιτική, Εθνική Άμυνα, Τουρκία, Κύπρος, Κυπριακό, Ευρωπαϊκή, Ένωση, ομοφυλόφιλοι, Ρομά