Πειραιάς

Σχετικά με την αξιοποίηση της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας

Για τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ναυτιλίας και Αιγαίου Η αξιοποίηση της περιοχής της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας, στα όρια του σημερινού Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, συνολικής έκτασης 660 στρεμμάτων αποτελεί αντικείμενο διαφόρων προσεγγίσεων, διαλόγου και μελετών εδώ και δεκαετίες από την τοπική κοινωνία και την αυτοδιοίκηση.

 

Στους ιδιοκτήτες της έκτασης περιλαμβάνονται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η Εθνική Τράπεζα, η εταιρεία ΑΓΕΤ, τα Ελληνικά Πετρέλαια, καθώς και το δημόσιο και η αυτοδιοίκηση με μικρότερα τμήματα.

 

Το σύνολο της επιφάνειας καθώς και το πολύπλοκο ιδιοκτησιακό καθεστώς δημιουργούν έως σήμερα ιδιαίτερες δυσκολίες για την αξιοποίηση της έκτασης προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και του ευρύτερου Πειραιά. Σύμφωνα με το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στα όρια της οποίας ανήκει και η εν λόγω έκταση, προβλέπονται η δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας με χρήσεις υπηρεσιών, μεταποίησης, πολιτισμού, εκπαίδευσης, αναψυχής, τουρισμού και κατοικίας.

 

Έμφαση αποδίδεται στην ενίσχυση χρήσεων άμεσα συνδεδεμένων με τις λιμενικές δραστηριότητες. Αναφέρεται επίσης ότι πρέπει να εξασφαλιστούν σημαντικοί αδόμητοι χώροι στην κατεύθυνση αποκατάστασης της συνέχειας μεταξύ γειτονικής ενδοχώρας και Θαλασσίου μετώπου, με τη δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων χώρων και εκτεταμένου Πάρκου Κοινόχρηστου Πρασίνου, που θα προκύψει με την εφαρμογή των κατάλληλων εργαλείων πολιτικής γης, καθώς και η προστασία και ανάδειξη των μνημείων βιομηχανικής αρχαιολογίας με επανάχρησή τους με συμβατές δραστηριότητες.

 

Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει συστήσει την Επιτροπή Ανάπλασης της έκτασης στην οποία εκπροσωπούνται μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και εκπρόσωποι κατοίκων. Σύμφωνα με πληροφορίες η Επιτροπή επεξεργάζεται τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά δεδομένα, τη βιωσιμότητα οιασδήποτε επένδυσης και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς και την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής με ελεύθερη πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο και δημιουργία συνεχούς πάρκου υψηλού πράσινου περίπου 400 στρεμμάτων.

 

Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα έχουν δει το φως της δημοσιότητας διάφορες προτάσεις που αναφέρονται στην δημιουργία στην περιοχή είτε ναυτιλιακού και εμπορικού κέντρου, είτε Πίστας Formula

 

1. Σε σχετική ερώτηση βουλευτών ο μεν Υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας απάντησε ότι μέχρι τώρα δεν έχει υποβληθεί στην Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά, που είναι αρμόδια για να κινηθεί η διαδικασία χορήγησης σχετικών αδειών, κανενός είδους φάκελος με σχέδια αξιοποίησης ή ανάπλασης της συγκεκριμένης περιοχής, ο δε υπουργός Ναυτιλίας κ. Κωστής Μουσουρούλης ανέφερε ότι επειδή ο εν λόγω χώρος ανήκει στο μεγαλύτερό του μέρος στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ΑΕ, ο ΟΛΠ αναμένει πρωτοβουλίες από την πλευρά της Ε.Τ.Ε, της ΑΓΕΤ και των Ελληνικών Πετρελαίων, ώστε μαζί με την Αυτοδιοίκηση να δημιουργηθεί μια εταιρεία «ειδικού σκοπού» με στόχο την ανάπλαση της περιοχής, βάσει των απόψεων της Περιφέρειας Αττικής και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών.

 

Εντούτοις, σύμφωνα με νεότερα δημοσιεύματα στον τύπο στις 4 Αυγούστου 2012 ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Νότης Μυταράκης με δηλώσεις του μετά από συνάντηση με τον δήμαρχο Κερατσινίου - Δραπετσώνας Λ. Τζανή, τον εκπρόσωπο της ΕΛΠΑ και μέλος της FIA Β. Δεσποτόπουλο και τον εκπρόσωπο του φορέα DIELPIS Formula 1, Αθ. Παπαθεοδώρου με θέμα της δημιουργία Πίστας Formula1 στην εν λόγω περιοχή, επανέφερε το θέμα, δηλώνοντας μάλιστα ότι η Κυβέρνηση προτίθεται να εντάξει το έργο στη διαδικασία fast track. Τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο εκπρόσωπος της DIELPIS Formula 1 μίλησε και για οικονομική στήριξη του κράτους σε ένα τέτοιο εγχείρημα, το οποίο θα στοιχίσει κατά την εκτίμηση του, περίπου 650 εκατομμύρια ευρώ

 

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ κ.κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ

 

1.Υπάρχει πρόθεση της Κυβέρνησης για την εμπορική αξιοποίηση της περιοχής; Κι αν ναι με ποια διαδικασία; Με αυτή που περιλαμβάνει η θέση του Υπουργού Ναυτιλίας για τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού ή με τη διαδικασία fast track που υποστήριξε στις δηλώσεις του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Ν. Μυταράκης;

 

2.Υπάρχει σχεδιασμός, πρόταση ή υποβληθείσα μελέτη για τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην περιοχή της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας- Κερατσινίου; Και αν ναι από ποιους, τι περιλαμβάνει, ποια τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη για την περιοχή και αν πρόκειται να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό;

 

3.Για την έγκριση ή μη οιασδήποτε υποβληθείσας πρότασης προτίθεστε να λάβετε υπόψη το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας και τον σχεδιασμό του για τον Πειραιά; 

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων σχετικά με τη Ζεύξη Σαλαμίνας με ηπειρωτική Αττική

Με το υπ. αριθμ. ΕΠΠ/Ζ/Φ1/33/27.03.2012 έγγραφο, το οποίο ουδέποτε κοινοποιήθηκε στον Δήμο Σαλαμίνας, το , τότε, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων ενέκρινε τη Διενέργεια Δημόσιου Διεθνούς Διαγωνισμού με τη δι αδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου της μόνιμης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης νήσου Σαλαμίνας» Οι κάτοικοι του νησιού και η Δημοτική Αρχή κατ΄επανάληψη έχουν εκφράσει επιφυλάξεις και την επιθυμία να αποφασίσουν μέσω δημοψηφίσματος για το γεγονός αυτό που θα επηρεάσει τη ζωή τους με τρόπο τελεσίδικο, αφού κρίνουν ότι η Σαλαμίνα δεν μπορεί να αντέξει το βάρος μιας τέτοιας παρέμβασης, που θα σηματοδοτήσει τεράστια επιπλέον άναρχη οικιστική ανάπτυξη, και μάλιστα τη στιγμή που έργα πνοής στο νησί είναι σε εξέλιξη, άλλα σε εκκρεμότητα και άλλα, απολύτως αναγκαία, διεκδικούνται Το εν θέματι έγγραφο, επιπλέον, εισάγει μια νέα παράμετρο: αυτή του εθνικού σχεδιασμού. Με άλλα λόγια την πιθανότητα πραγματοποίησης της ζεύξης όχι για εξυπηρέτηση τοπικών αναγκών αλλά στα πλαίσια ενός ευρύτερου έργου άμεσης σύνδεσης του Πειραιά με τον κόμβο των Μεγάρων και την συντόμευση του ταξιδιού προς Κόρινθο και Πάτρα.

 

Αυτό απαιτεί την ταυτόχρονη ζεύξη του Περάματος αλλά και της Φανερωμένης, κατά τρόπο που θα δημιουργείται μια παράλληλη εθνική οδός μέσα από τη Σαλαμίνα. Σε αυτό το πλαίσιο, και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον “Καλλικράτη”, οι όποιες αντιρρήσεις της τοπικής κοινωνίας είναι ήσσονος σημασίας καθώς δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του δήμου.

 

Όμως πουθενά δεν αναφέρεται η ¨διπλή ζεύξη¨ Στην περίπτωση της διπλής ζεύξης η Σαλαμίνα θα επιβαρυνθεί με έναν φόρτο του εδάφους της που όμως δεν θα διαχέεται στον αστικό της ιστό. Στην περίπτωση της ζεύξης μόνο από το Πέραμα, η κίνηση αυτή θα επιβαρύνει απόλυτα τον ιστό με ό,τι αυτό σημαίνει.

 

Τα προβλήματα που θα δημιουργήσει η μία ή η άλλη μέθοδος είναι κάτι που συναρτάται απόλυτα με τον τρόπο υλοποίησης του έργου, και θα χρειαστεί ιδιαίτερη μελέτη όταν διευκρινησθεί.

 

Καθίσταται σαφές ότι πρόκειται για σχέδιο περίπλοκο και πολυδιάστατο, το οποίο απαιτεί μακρά και ουσιαστική διαβούλευση με την τοπική κοινωνία προκειμένου όχι μόνο να αποφασισθεί αν αυτό αντανακλά την επιθυμία των κατοίκων, αλλά και να εξευρεθεί η βέλτιστη τεχνικο-οικονομικά και περιβαλλοντικά λύση.

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

 

1. Σε ποιο ακριβώς στάδιο υλοποίησης βρίσκεται ο προαναφερθείς Διεθνής Διαγωνισμός;

 

2. Σκοπεύει να προβεί σε διαβούλευση με τους κατοίκους και τον Δήμο Σαλαμίνας αναφορικά με την σκοπιμότητα, λειτουργικότητα και σχεδιασμό του έργου ή σκοπεύει να συνεχίσει την πολιτική του προκατόχου του ερήμην των κατοίκων; 

 

Απάντηση Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Ερώτηση σχετικά με τη θαλάσσια ρύπανση στην περιοχή της Σαλαμίνας

Για τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Αιγαίου, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Στις 10 Ιουλίου και στις 23 Αυγούστου υπήρξαν δυο περιστατικά ρύπανσης με πετρελαιοειδή στην θαλάσσια περιοχή της Σαλαμίνας. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, στις 10 Ιουλίου διαπιστώθηκε από το προσωπικό του Λιμενικού Τμήματος Σαλαμίνας και από κλιμάκιο του τμήματος προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά ότι στην θαλάσσια περιοχή «Τύμβου» Σαλαμίνας υπήρχε ρύπανση περίπου 200 τ.μ αποτελούμενη από μαύρα πετρελαιοειδή και 500 τ.μ περίπου από ελαφρά πετρελαιοειδή. Επίσης, στις 23 Αυγούστου μετά από καταγγελία διερχομένων, το προσωπικό του Λιμεναρχείου Σαλαμίνας διαπίστωσε ότι κοντά στην ακτή του Αγ. Γεωργίου Σαλαμίνας υπήρχε ρύπανση από διάσπαρτα πετρελαιοειδή στερεάς μορφής μήκους περίπου 100 μέτρων. Και στις δυο περιπτώσεις δεν έγιναν αντιληπτοί όσοι προκάλεσαν τη ρύπανση.

 

Ερωτώνται ο αρμόδιοι Υπουργοί:

 

1.Διενεργείται η σχετική έρευνα για να βρεθούν οι δράσεις των δύο περιστατικών και ποια τα αποτελέσματα της, ώστε να τηρηθεί η σχετική νομοθεσία (επιβολή προστίμων και απορρύπανση);

 

2.Έχει προχωρήσει η διαδικασία απορρύπανσης της περιοχής μέχρι να βρεθούν οι υπαίτιοι της ρύπανσης;

 

3.Τι προτίθεται να κάνει το αρμόδιο Υπουργείο για την αποτροπή παρόμοιων περιστατικών; 

 

Απάντηση Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής

Απάντηση Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου

Ερώτηση της βουλευτού Β΄ Πειραιά της Δημοκρατικής Αριστεράς, Μαρίας Γιαννακάκη σχετικά με την αξιοποίηση της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας

maria_yannakaki2Για τους κ.κ. Υπουργούς
Οικονομικών
Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Ναυτιλίας και Αιγαίου 


Η αξιοποίηση της περιοχής της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας, στα όρια του σημερινού Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, συνολικής έκτασης 660 στρεμμάτων αποτελεί αντικείμενο διαφόρων προσεγγίσεων, διαλόγου και μελετών εδώ και δεκαετίες από την τοπική κοινωνία και την αυτοδιοίκηση.

Στους ιδιοκτήτες της έκτασης περιλαμβάνονται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η Εθνική Τράπεζα, η εταιρεία ΑΓΕΤ, τα Ελληνικά Πετρέλαια, καθώς και το δημόσιο και η αυτοδιοίκηση με μικρότερα τμήματα.
Το σύνολο της επιφάνειας καθώς και το πολύπλοκο ιδιοκτησιακό καθεστώς δημιουργούν έως σήμερα ιδιαίτερες δυσκολίες για την αξιοποίηση της έκτασης προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και του ευρύτερου Πειραιά.
Σύμφωνα με το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στα όρια της οποίας ανήκει και η εν λόγω έκταση, προβλέπονται η δημιουργία ενός πόλου υπερτοπικής εμβέλειας με χρήσεις υπηρεσιών, μεταποίησης, πολιτισμού, εκπαίδευσης, αναψυχής, τουρισμού και κατοικίας. Έμφαση αποδίδεται στην ενίσχυση χρήσεων άμεσα συνδεδεμένων με τις λιμενικές δραστηριότητες. Αναφέρεται επίσης ότι πρέπει να εξασφαλιστούν σημαντικοί αδόμητοι χώροι στην κατεύθυνση αποκατάστασης της συνέχειας μεταξύ γειτονικής ενδοχώρας και Θαλασσίου μετώπου, με τη δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων χώρων και εκτεταμένου Πάρκου Κοινόχρηστου Πρασίνου, που θα προκύψει με την εφαρμογή των κατάλληλων εργαλείων πολιτικής γης, καθώς και η προστασία και ανάδειξη των μνημείων βιομηχανικής αρχαιολογίας με επανάχρησή τους με συμβατές δραστηριότητες.
Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει συστήσει την Επιτροπή Ανάπλασης της έκτασης στην οποία εκπροσωπούνται μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και εκπρόσωποι κατοίκων.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Επιτροπή επεξεργάζεται τη διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά δεδομένα, τη βιωσιμότητα οιασδήποτε επένδυσης και τη δημιουργία θέσεων εργασίας, καθώς και την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής με ελεύθερη πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο και δημιουργία συνεχούς πάρκου υψηλού πράσινου περίπου 400 στρεμμάτων.
Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα έχουν δει το φως της δημοσιότητας διάφορες προτάσεις που αναφέρονται στην δημιουργία στην περιοχή είτε ναυτιλιακού και εμπορικού κέντρου, είτε Πίστας Formula 1.
Σε σχετική ερώτηση βουλευτών ο μεν Υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας απάντησε ότι μέχρι τώρα δεν έχει υποβληθεί στην Κτηματική Υπηρεσία Πειραιά, που είναι αρμόδια για να κινηθεί η διαδικασία χορήγησης σχετικών αδειών, κανενός είδους φάκελος με σχέδια αξιοποίησης ή ανάπλασης της συγκεκριμένης περιοχής, ο δε υπουργός Ναυτιλίας κ. Κωστής Μουσουρούλης ανέφερε ότι επειδή ο εν λόγω χώρος ανήκει στο μεγαλύτερό του μέρος στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ΑΕ, ο ΟΛΠ αναμένει πρωτοβουλίες από την πλευρά της Ε.Τ.Ε, της ΑΓΕΤ και των Ελληνικών Πετρελαίων, ώστε μαζί με την Αυτοδιοίκηση να δημιουργηθεί μια εταιρεία «ειδικού σκοπού» με στόχο την ανάπλαση της περιοχής, βάσει των απόψεων της Περιφέρειας Αττικής και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθηνών.
Εντούτοις, σύμφωνα με νεότερα δημοσιεύματα στον τύπο στις 4 Αυγούστου 2012 ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Νότης Μυταράκης με δηλώσεις του μετά από συνάντηση με τον δήμαρχο Κερατσινίου - Δραπετσώνας Λ. Τζανή, τον εκπρόσωπο της ΕΛΠΑ και μέλος της FIA Β. Δεσποτόπουλο και τον εκπρόσωπο του φορέα DIELPIS Formula 1, Αθ. Παπαθεοδώρου με θέμα της δημιουργία Πίστας Formula1 στην εν λόγω περιοχή, επανέφερε το θέμα, δηλώνοντας μάλιστα ότι η Κυβέρνηση προτίθεται να εντάξει το έργο στη διαδικασία fast track. Τα ίδια δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο εκπρόσωπος της DIELPIS Formula 1 μίλησε και για οικονομική στήριξη του κράτους σε ένα τέτοιο εγχείρημα, το οποίο θα στοιχίσει κατά την εκτίμηση του, περίπου 650 εκατομμύρια ευρώ

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ κ.κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ

1.Υπάρχει πρόθεση της Κυβέρνησης για την εμπορική αξιοποίηση της περιοχής;  Κι αν ναι με ποια διαδικασία; Με αυτή που περιλαμβάνει η θέση του Υπουργού Ναυτιλίας για τη δημιουργία εταιρείας ειδικού σκοπού ή με τη διαδικασία fast track που υποστήριξε στις δηλώσεις του ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Ν. Μυταράκης;
2.Υπάρχει σχεδιασμός, πρόταση ή υποβληθείσα μελέτη για τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην περιοχή της πρώην βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας- Κερατσινίου; Και αν ναι από ποιους, τι περιλαμβάνει, ποια τα οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη για την περιοχή και αν πρόκειται να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό;
3.Για την έγκριση ή μη οιασδήποτε υποβληθείσας πρότασης προτίθεστε να λάβετε υπόψη το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας και τον σχεδιασμό του για τον Πειραιά;


Η Ερωτώσα Βουλευτής
 

Ερώτηση της Μαρίας Γιαννακάκη και της Μαρίας Ρεπούση, βουλευτών της ΔΗΜΑΡ, σχετικά με τις ρατσιστικές επιθέσεις στον Πειραιά

dimarΓια τους κ.κ Υπουργούς
Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Κύριοι Υπουργοί,
όπως γνωρίζετε, τα φαινόμενα επιθέσεων εκ μέρους οργανωμένων ομάδων εναντίον μεταναστών βρίσκονται σε έξαρση, δημιουργώντας ένα ανησυχητικό κλίμα αναφορικά με την ομαλή λειτουργία της κοινωνίας. Τα κρούσματα βίας γνωρίζουν έντονη κλιμάκωση στις περιφέρειες του Πειραιά και ειδικότερα στην περιοχή της Νίκαιας, όπου και σημειώνονται οι περισσότερες εκ των επιθέσεων αυτών. 

Οι καταγγελίες τέτοιων περιστατικών πληθαίνουν ραγδαία, ενώ η αντιμετώπισή τους, μέχρι στιγμής, παρουσιάζεται αναιμική. Ενδεικτική είναι η ανακοίνωση του προέδρου της Πακιστανικής  Κοινότητας στην Ελλάδα, Τζαβέντ Ασλάμ, στις αρχές Ιουλίου, μέσω της οποίας καταγγέλλεται η συνεργασία της τοπικής αστυνομίας με ομάδες ακροδεξιών πεποιθήσεων. Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανακοίνωση της «Κίνησης Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό και την Φασιστική Απειλή» (ΚΕΕΡΦΑ), της 7ης Ιουλίου, στην οποία αναφέρεται η ελλιπής προσπάθεια των Αστυνομικών Αρχών για τον εντοπισμό και την σύλληψη ομάδας ατόμων που εισέβαλλε σε οικεία μεταναστών στην Νίκαια, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό τριών εκ των τελευταίων, ενώ με χαρακτηριστική άνεση προσήγαγε ομάδα παράνομων μεταναστών οι οποίοι προέβηκαν προς συμπαράσταση των αμυνόμενων. Η αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών, από τις Αστυνομικές Αρχές, οφείλει να είναι αμφοτεροβαρής.
Σε ανάλογη περίπτωση, σύμφωνα με την επιστολή, της 10ης Ιουλίου, του Ανοικτού Σχολείου Μεταναστών Πειραιά (ΑΣΜΠ) προς τον Δήμαρχο Νίκαιας, στις 6 Ιουλίου, τρεις Πακιστανοί δέχθηκαν επίθεση από ομάδα μοτοσικλετιστών, εκτός της οικείας τους, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό των δύο εξ αυτών. Οι Αστυνομικές Δυνάμεις που μετέβησαν στην περιοχή, μετέφεραν τα θύματα στο Α.Τ. Νίκαιας όπου, όμως, δεν κατατέθηκε μήνυση, αφού δεν υπήρχε διερμηνέας για να επιβεβαιώσει ότι οι τελευταίοι επιθυμούσαν να ενεργήσουν τοιουτοτρόπως. Το ζήτημα διευθετήθηκε κατόπιν παρεμβάσεως του ΑΣΜΠ. Παράλληλα, προσωπικό της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. προσήγαγε 14 Πακιστανούς στο Α.Τ. Νίκαιας, οι οποίοι είχαν μεταβεί στην περιοχή του περιστατικού προς βοήθεια των θυμάτων, παρουσιάζοντας για άλλη μια φορά μεροληπτική συμπεριφορά.
Αντιθέτως, στην περίπτωση της ρατσιστικής επιθέσεως εναντίον τεσσάρων Αιγύπτιων ψαράδων στην οικεία τους, στο Πέραμα, όπου υπήρξε ο σοβαρός τραυματισμός ενός εξ αυτών και μεταφορά του στο Γ.Ν.Α. «Ευαγγελισμός», η Αστυνομία της περιοχής του Σχιστού έδρασε έγκαιρα και προέβηκε στην σύλληψη έξι ατόμων, στους οποίους ασκήθηκε ποινική δίωξη με τις κατηγορίες της βαριάς σωματικής βλάβης, διακεκριμένες περιπτώσεις φθοράς, διατάραξη οικιακής ειρήνης και παράβαση του νόμου περί όπλων. Δυστυχώς, όμως, η θεμιτή αυτή συμπεριφορά εκ μέρους των Αστυνομικών Αρχών, δεν αποτελεί πάγια τακτική τους.
Σε άλλο περιστατικό, στην περιοχή του Κερατσινίου, σύμφωνα με την ανακοίνωση, της 9ης Ιουλίου, του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, Αττικής & Νήσων, της Πανελλήνιας Ένωσης Αμμοβολιστών – Καθαριστών, του Σωματείου Ηλεκτρολόγων, Επισκευαστών Εγκαταστάσεων Πλοίων Αττικής & Νήσων, του Σωματείου Ναυπηγοξυλουργών και του Συνδικάτου Μετάλλου Ελευσίνας «Η ΜΑΣΙΝΑ», υπάλληλοι της Δημοτικής Αστυνομίας Κερατσινίου άσκησαν απρόκλητη σωματική βία σε Αιγύπτιο μετανάστη. Εν συνεχεία, οι ίδιοι υπάλληλοι δέχθηκαν τις έντονες διαμαρτυρίες του προέδρου του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά και μέλους του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, Πουλικόγιαννη Σωτηρίου, ο οποίος ετύγχανε να είναι αυτόπτης μάρτυρας. Οι υπάλληλοι της Δημοτικής Αστυνομίας επιτέθηκαν φραστικά και σωματικά κατά του τελευταίου, συλλαμβάνοντάς τον με την κατηγορία της απείθειας, οδηγώντας τον στο αυτόφωρο, όταν κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από καμία διάταξη του νόμου, όπως και δεν ενέπιπτε στην δικαιοδοσία τους. Μολονότι η λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα των συγκεκριμένων Υπουργείων, το περιστατικό αυτό δεν παύει να είναι ενδεικτικό του ψυχολογικού κλίματος που επικρατεί στις ευρύτερες υπηρεσίες άσκησης αστυνομικών εξουσιών.
Σχετική με τα περιστατικά ρατσιστικής βίας είναι και η ανακοίνωση του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, της 14ης Αυγούστου, στην οποία αναφέρεται η ανησυχία και ο προβληματισμός για τα εντεινόμενα, αυτά, γεγονότα. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η εκδήλωση εγκληματικών συμπεριφορών από αλλοδαπούς δεν μπορεί να ταυτίζει στο σύνολο του το  πρόβλημα της εγκληματικότητας με τους μετανάστες, ενώ η αντιμετώπισή τους είναι αποκλειστική αρμοδιότητα της Πολιτείας. Οι επιθέσεις με γνώμονα τα φυλετικά κριτήρια ακυρώνουν το Κράτος Δικαίου και προσβάλλουν την Πολιτεία, αναδεικνύοντας την ανικανότητά της να αντιμετωπίσει, ανάλογα περιστατικά.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1.Τι προτίθενται να πράξουν για την αντιμετώπιση των ρατσιστικών επιθέσεων, τόσο θεσμικά όσο και πρακτικά, ούτως ώστε να υπάρξει αποφόρτιση του τεταμένου κλίματος που απειλεί την κοινωνική συνοχή και αποκατάσταση της Πολιτείας ως φορέα ικανού να αντιμετωπίσει τα συγκεκριμένα γεγονότα;
2.Τι προτίθενται να πράξουν προκειμένου να εξασφαλίσουν εκείνη τη θεσμική λειτουργία των Αστυνομικών Αρχών που είναι συμβατή με το δημοκρατικό πολίτευμα;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Μαρία Γιαννακάκη
Μαρία Ρεπούση

 

Απάντηση Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη

Απάντηση Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Copyright © 2012. www.mariayannakaki.gr | Όλα τα νέα σήμερα newspolis.gr | Designed by Shape5.com

Η επίσημη ιστοσελίδα της Μαρίας Γιαννακάκη | υποψηφιοι, Αττική, περιφέρεια, Παρέμβαση, για την Αττική, Β' Πειραιά, Κορυδαλλός, Κερατσίνι, Νίκαια, Δραπετσώνα, Αγ. Ιωάννης, Ρέντης, Πέραμα, Πειραιάς, Ανθρώπινα, δικαιώματα, LGBT, ισότητα, Εξωτερική, πολιτική, Εθνική Άμυνα, Τουρκία, Κύπρος, Κυπριακό, Ευρωπαϊκή, Ένωση, ομοφυλόφιλοι, Ρομά