Ομιλίες

Ομιλία στην Ολομέλεια για το Νομοσχέδιο "Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις"

Στην οικονομική κρίση μοναδική απάντηση είναι η μεγέθυνση και ανάπτυξη. Η επανεκίνηση της οικονομίας θα επιτευχθεί μέσω ενός μείγματος μέτρων που θα δημιουργήσει ένα φιλικό περιβάλλον για στρατηγικές επενδύσεις με ποσοτική και ποιοτική συμβολή τόσο στην εισροή πραγματικών κεφαλαίων όσο και στη δημιουργία εξειδικευμένων θέσεων εργασίας, με γνώμονα πάντα το δημόσιο συμφέρον και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Το νομοθέτημα που συζητάμε σήμερα είναι ένα πλαίσιο δράσης και σαν τέτοιο πρέπει να κριθεί στις επιμέρους λεπτομέρειές του. Το θετικό ή το αρνητικό πρόσημό θα το λάβει στην εφαρμογή του και αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη τους και αυτοί που θα κληθούν να το εφαρμόσουν και αυτοί που θα παρακολουθούν την εφαρμογή του προκειμένου να αποφευχθούν καταχρήσεις και στρεβλώσεις.
Με την επέκταση του θεσμικού πλαισίου, την δημιουργία υπηρεσίας μιας στάσης για αδειοδοτικά θέματα στο πλάισιο της κεντρικής διοίκησης διευκολύνονται οι επενδύσεις που αναδιαμορφώνουν την θέση της χώρας στον οικονομικό χάρτη της περιοχής μας.
Με το παρόν θεσμοθετούνται τα ειδικά σχέδια χωρικής ανάπτυξης στρατηγικών επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ), ένα νέο ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τη χωροθέτηση των ιδιωτικών ακινήτων. Με αυτά θα υπάρχει η δυνατότητα έκδοσης προεδρικών διαταγμάτων για τον χωροταξικό προσδιορισμό, την επενδυτική ταυτότητα, τη χρήση γης, τη χωροθέτηση και την παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας για τις στρατηγικές επενδύσεις. Έτσι θα μπορεί να διασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος, η αειφορία, η προστασία των αρχαιολογικών χώρων ή ευρημάτων καθώς και η σύνδεση των επενδύσεων με τον αστικό και τον κοινωνικό ιστό.
Παράλληλα με την ενίσχυση των επιχειρήσεων στον τομέα των Ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αναπτύσεται μία οικολογική μορφή παραγωγής ενέργειας, με τα προφανή πλεονεκτήματα χρήσης φυσικών πόρων.
Δίνονται κρατικές ενισχύσεις, έτσι ώστε να ενιχύεται η ρευστότητα των επιχειρήσεων, θεσμοθετούνται ευέλικτες διαδικασίες ούτως ώστε να ενοποιούνται διαχειριστικά οι ιδιωτικές επενδύσεις με τις στρατηγικές (fast track), αλλά και εισάγονται μία σειρά από νέα εργαλεία, όπως οι εταιρείες ειδικού σκοπού (SPV) και ειδικά σχέδια χωρικής ανάπτυξης στρατηγικών επενδύσεων.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, 100% προκαταβολή στις επιδοτήσεις εταιρειών αν αυτές έχουν ισόποση εγγυητική επιστολή, εδώ θα ήθελα να σημειώσω ότι προσεχτική ανάγνωση μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ουσιαστικά δεν πρόκειται για εγγυητική επιστολή, αλλά για κάποια αόριστη εγγύηση και καλό θα ήταν να υπάρχει πρόβλεψη για έλεγχο της αξιοποίησής της, επιπλέον κίνητρα, εμπροσθοβαρείς φοροαπαλλαγές και δικλείδες διαφάνειας.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ειδικό κεφάλαιο που αναφέρεται στις αλλαγές του επενδυτικού νόμου οι οποίες αφορούν κυρίως σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Με σκοπό να ενισχυθεί η ευελιξία της χρηματοδότησης αλλά και της ρευστότητά τους.
Με το παρόν νομοσχέδιο όχι μόνο διατηρούνται υπάρχουσες θέσεις εργασίας αλλά δημιουργούνται και νέες συντελώντας ευεργετικά στην κοινωνική ζωή.
Η τόνωση της αγοράς με την διευκόλυνση της ρευστότητας αναμένεται να δώσει πνοή σε νέες επιχειρίσεις, ενισχύοντας ακόμη τη νεανική επιχειρηματικότητα, τις νέες τεχνολογίες, την έρευνα την καινοτομία, τους απασχολούμενους στον τουρισμό και σε ειδικούς του κλάδους ,όπως αυτός του τουρισμού της υγείας ή τον συνεδριακό τουρισμό, κτλ. Να μην ξεχνάμε ακόμη ότι οι ευέλικτες διοικητικές διαδικασίες αδειοδότησης, με την Υπηρεσία μιας στάσης, θα συμβάλλει θετικά τόσο στην αναπτυξιακή δραστηριότητα όσο και στη βελτίωση της σχέσης κράτους πολίτη.
Η σύσταση αυτής της οργανικής μονάδας με εξειδικευμένο πολιτικό προσωπικό από το ήδη υπάρχον μέσα στο δημόσιο, αποτελεί τομή αξιόπιστης λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης όσο και παραγωγικής ενσωμάτωσης ανθρώπινου δυναμικού που πιθανόν δεν αξιοποιούνταν προηγουμένα.
Τέλος περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο σειρά διατάξεων για το θεσμικό πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίων.
Είναι βέβαια γνωστό ότι προσπάθεια για ίδρυση υδατοδρομίων έγινε και παλαιότερα άλλα είχε άδοξο τέλος. Ευελπιστούμε ότι σήμερα η κρίση είναι μία ευκαιρία να αποδειχτεί η αναγκαιότητα της ίδρυσης και ένταξής τους στο κύριο μεταφορικό ιστό των παράκτιων , παραλίμνιων και απομακρυσμένων περιοχών.
Το σαφές πλαίσιο που ορίζει ο νόμος έιναι φανερό ότι μπορεί να εντάξει δυναμικά στην αναπτυξιακή ώθηση της χώρας, περιοχές που μέχρι τώρα είχαν προβληματικό τρόπο επικοινωνίας με ότι αυτό συνεπάγεται για την τοπική οικονομία κ συνακόλουθα για την εθνική. Τομείς όπως ο τουρισμός ,η παραδοσιακή γεωργία κ κτηνοτροφία που ήταν σχεδόν ανύπαρκτοι λόγω έλλειψης κινήτρων αλλά και πόρων θα δημιουργίσουν επιπλέον θέσεις εργασίας αλλά και δυναμικές στρατηγικών επενδύσεων πχ σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε νέες πιστοποιήσεις παραδοσιακών προϊόντων , νέων δυναμικών μορφών ιχθυοκαλλιέργειας κλπ.
Ωστόσο θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι το θεσμικό πλαίσιο που συνοδεύει την θέσπιση της «Παράκτιο Αττικό Μέτωπο Α.Ε.», είναι αρκετά χαλαρό σε βαθμό που να μην εξασφαλίζεται η αειφόρος ανάπτυξη. Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το εν λόγω άρθρο «ο αναπτυξιακός χαρακτήρας των πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης εξειδικεύεται σε νομοθετικές παρεμβάσεις, όπως η προτεινόμενη, η οποία, στηριζόμενη στις επιταγές του Συντάγματος και ειδικότερα του άρθρου 106 παρ. 1, επιδιώκει να εξασφαλίσει την οικονομική ανάπτυξη προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο το κοινωνικό σύνολο λαμβάνοντας μέτρα για την αξιοποίηση των πηγών του εθνικού πλούτου και σεβόμενη παράλληλα κάθε άλλη συνταγματική πρόβλεψη, καθώς και το κοινοτικό κεκτημένο».
Το Σύνταγμα της Ελλάδας, στο άρθρο 24, υπογραμμίζει με έμφαση την σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης θέτοντας ως βασικό εργαλείο άσκησης πολιτικής τον χωροταξικό σχεδιασμό, και με γνώμονα την κατοχύρωση της παραγωγικής και κοινωνικής συνοχής καθώς και την προσέλκυση βιώσιμων επενδύσεων. Και επειδή τα άρθρα του Συντάγματος δεν ιεραρχούνται ούτε αλληλοσυγκρούονται, αλλά αλληλοσυμπληρώνονται και είναι ισότιμα και ισάξια, η Δημοκρατική Αριστερά κατέθεσε σχετική τροπολογία, ούτως ώστε η λειτουργία της προαναφερθείσας εταιρείας να διέπεται από τις αντίστοιχες ισχύουσες διατάξεις και με σεβασμό στον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας.

Copyright © 2012. www.mariayannakaki.gr | Όλα τα νέα σήμερα newspolis.gr | Designed by Shape5.com

Η επίσημη ιστοσελίδα της Μαρίας Γιαννακάκη | υποψηφιοι, Αττική, περιφέρεια, Παρέμβαση, για την Αττική, Β' Πειραιά, Κορυδαλλός, Κερατσίνι, Νίκαια, Δραπετσώνα, Αγ. Ιωάννης, Ρέντης, Πέραμα, Πειραιάς, Ανθρώπινα, δικαιώματα, LGBT, ισότητα, Εξωτερική, πολιτική, Εθνική Άμυνα, Τουρκία, Κύπρος, Κυπριακό, Ευρωπαϊκή, Ένωση, ομοφυλόφιλοι, Ρομά